12 kwietnia 2022 Udostępnij

Kompletny przewodnik po zakupie biurek biurowych

Biurko nigdy nie jest zwykłym biurkiem. O nie! Biurko to miejsce, przy którym pracownik biurowy spędza znaczną część swojego czasu. Z tego powodu biurka biurowe muszą być pod wieloma względami jak dom z dala od domu, a już na pewno muszą być wygodne, a jednocześnie funkcjonalne.

Jeśli pracownik nie czuje się komfortowo przy swoim biurku, nie będzie najbardziej produktywną osobą na świecie. Postaw się w takiej sytuacji i spróbuj wyobrazić sobie, jak długo trwa dzień, w którym bolą Cię plecy, biurko jest za małe, nie masz na nie miejsca i ciągle musisz szukać różnych rzeczy, ponieważ po prostu nie potrafisz się zorganizować.

Nie, źle zaprojektowane i źle dobrane biurko nie jest najbardziej produktywnym meblem biurowym, jaki możesz mieć w swoim biurze.

Z tego powodu, aby pomóc Ci w podjęciu decyzji, przedstawimy Ci 101 informacji na temat wszystkiego, co ma związek z biurkami biurowymi.
Od luksusowych biurek po biurka szklane - mamy wszystko pod kontrolą!

Główne rodzaje biurek biurowych

Podobnie jak w przypadku krzeseł, istnieje kilka rodzajów biurek biurowych i ważne jest, aby wybrać odpowiednie dla swoich potrzeb, aby zwiększyć komfort, produktywność i ogólne morale pracowników. Szczęśliwy pracownik to skuteczny i wydajny pracownik!

Główne rodzaje biurek biurowych, o których warto pomyśleć to:

- Biurka faliste/krzywe

- Biurka z ławką

- Biurka recepcyjne

- Stoły konferencyjne

Oczywiście jest też kilka innych anomalii, ale ogólnie rzecz biorąc, są to główne wybory, jakie masz przed sobą. Przyjrzyjmy się pokrótce każdemu z nich po kolei.

Biurka faliste/biurka zakrzywione

Tego typu biurka zostały pierwotnie zaprojektowane w czasach, gdy większe komputery stacjonarne były nadal główną opcją technologiczną biura, a na środku znajduje się łuk, na którym można usadowić główny komputer. Jest to również największy i najszerszy punkt biurka, ponieważ monitory komputerowe były kiedyś bardzo duże! Obecnie można z nich korzystać bez względu na to, czy jest to laptop, tablet czy komputer, ponieważ zapewniają one dużo miejsca po obu stronach.

Takie biurko ma krótszą krawędź, zwykle po lewej stronie, a następnie dłuższą po drugiej stronie, z krzywizną, o której wspomnieliśmy wcześniej, pośrodku. Krzesło biurowe zostało zaprojektowane w taki sposób, aby ściśle przylegało do tej krzywizny, ale nie oznacza to, że użytkownik musi siedzieć w tej pozycji, więc zyskuje elastyczność i dużo miejsca. Najlepszym sposobem na opisanie tego typu biurka jest kształt litery L i taką też nazwę można czasem usłyszeć na rynku.

Zalety:

- Więcej przestrzeni

- Dużo miejsca pod biurkiem na szafki do przechowywania

- Elastyczne

Wady:

- Dość duża, więc zajmie dużo miejsca

- Może być za duże, jeśli używasz tylko laptopa lub tabletu

Biurka z ławką

Są to tradycyjne, długie biurka zaprojektowane na wzór stołu. Ogólnie rzecz biorąc, w projektach biurowych są one ustawiane niemal w linii, co oznacza, że można zmieścić wiele biurek na mniejszej przestrzeni, co nie jest możliwe w przypadku biurek zakrzywionych. Tego typu biurka istnieją od zawsze, ale obecnie są bardziej popularne niż kiedykolwiek, ponieważ nie potrzebujemy już tak dużo miejsca na technologię, jak jeszcze kilka lat temu. Laptop lub tablet nie zajmuje wiele miejsca, więc dla wielu pracowników ogromne biurko nie jest konieczne.

Dla pracodawców główną zaletą biurek typu bench jest oszczędność kosztów i miejsca, a także wszechstronność, ponieważ tego typu biurka można przenosić z pokoju do pokoju, a także wykorzystywać jako stoły do sal konferencyjnych.

Zalety:

Wszechstronne i przydatne w wielu różnych sytuacjach

Efektywność przestrzenna

Ekonomiczność

Wady:

Mniej miejsca do przechowywania

Może wyglądać nijako.

Biurka recepcyjne i biurka/stoliki konferencyjne

Te dwa rodzaje biurek połączymy razem, ponieważ nie jest to wybór, którego należy dokonać w odniesieniu do zwykłych pracowników biurowych, ale dwie opcje biurek, które należy mieć w takim czy innym kształcie. Duże biurko recepcyjne jest koniecznością, ponieważ zapewnia recepcjoniście dużo miejsca, dzięki czemu recepcja nie wygląda na zagraconą lub nieuporządkowaną. Daje to również recepcjoniście barierę między gośćmi a nim samym, co jest wymagane ze względów bezpieczeństwa. Można na przykład zdecydować się na biurko z regulacją wysokości (jednak częściej spotykane w głównej części biura) lub zwykłe biurko recepcyjne, które zazwyczaj ma kształt łuku lub litery L.

Stoły i biurka konferencyjne mają zazwyczaj kształt ławki i zapewniają uczestnikom spotkań miejsce, w którym mogą usiąść i oprzeć się podczas dyskusji.

Czynniki brane pod uwagę przy wyborze biurka biurowego

Omówiliśmy już rodzaje biurek biurowych i przedstawiliśmy zalety i wady każdego z nich. Prawdopodobnie teraz powinieneś mieć już ogólny pomysł na to, które z nich wybrać, ale są też inne rzeczy, które należy wziąć pod uwagę. Na przykład, jaki jest Twój budżet? Jaką przestrzeń masz realnie do dyspozycji?

Poniżej przedstawiamy kilka czynników, o których należy pamiętać przy wyborze idealnego biurka biurowego.

- Budżet - ile realnie możesz wydać i ile biurek potrzebujesz w ramach tej kwoty. Nie ma sensu decydować się na drogie biurka z regulacją wysokości, jeśli potrzebujesz ich bardzo dużo.

- Przestrzeń - ile miejsca realnie masz do dyspozycji? Również w tym przypadku duże biurka będą zajmować dużo miejsca, a biurka w kształcie litery L lub łuku nie są najlepszym rozwiązaniem dla mniejszych pomieszczeń, ponieważ nie pasują do przestrzeni tak, jak biurka z ławką. W takim przypadku mamy do czynienia z dużą nadwyżką przestrzeni, którą można wykorzystać w bardziej efektywny sposób. Biurka z ławką mogą być ustawione w rzędach, ale są również przeznaczone do ustawienia przy ścianie.

- Jaki rodzaj pracy będzie wykonywany przy biurku? - Czy na jednego pracownika będzie przypadać jedno biurko? Czy będzie stosowana technika hot-desking? Czy do niektórych zadań potrzebne są większe biurka, a do innych mniejsze? Należy dokładnie przemyśleć rodzaj pracy, jaka będzie wykonywana przy każdym biurku, i odpowiednio dostosować wybór.

- Jaki ma być wygląd i motyw przewodni? - Prawdopodobnie Twoje biuro ma określony wygląd lub motyw przewodni i w takim przypadku chcesz, aby biurka do niego pasowały. Na przykład, jeżeli biuro ma bardzo nowoczesny, elegancki wygląd, biurka szklane będą do niego pasować. Z drugiej strony, jeśli zdecydowałeś się na bardziej tradycyjny, naturalny wygląd, drewniane biurka z ławkami dopełnią ogólnego klimatu. Warto również zastanowić się nad kolorem, ponieważ nie musisz wybierać standardowych odcieni, jeśli nie chcesz! W dzisiejszych czasach można znaleźć wiele zabawnych, kolorowych biurek, równie łatwo jak zwykłe drewniane, czarne czy białe. Ponownie, wszystko zależy od wyglądu Twojego biura, który pasuje do Twojej ogólnej marki.

- Jak dużo miejsca do przechowywania potrzebujesz? - Mówiliśmy o tym, że biurka w kształcie łuku lub litery L mają pod sobą dużo miejsca do przechowywania, a w ofercie znajdują się również mniejsze szafki, które można umieścić na odpowiedniej wysokości. W przypadku biurek w kształcie ławki nie ma takiej możliwości, choć nie jest to niemożliwe. Zastanów się, ile miejsca do przechowywania będziesz potrzebować, i na tej podstawie podejmij decyzję. Pamiętaj, że zawsze możesz zdecydować się na przechowywanie scentralizowane, np. duży regał w jednym z rogów biura, zamiast pojedynczych szafek. Wszystko zależy od Twojego biura i jego indywidualnych potrzeb.

- Twoje przyszłe potrzeby - Czy w przyszłości będziesz przeprowadzać remont biura? Czy Twoje potrzeby ulegną zmianie? Jeśli tak, to należy pamiętać o tym, jakie mogą być te zmiany w odniesieniu do typów biurek, które należy zakupić. Jeśli planujesz powiększyć grono pracowników, duże, łukowate biurka mogą nie być najlepszym rozwiązaniem. W takim przypadku bardziej elastycznym rozwiązaniem są biurka w formie ławki.

Ważna decyzja

Jeśli początkowo sądziłeś, że wybór biurka biurowego będzie łatwy, teraz powinieneś być świadomy różnych kwestii, które należy dokładnie rozważyć. To nie jest takie proste, jak Ci się początkowo wydawało, prawda? Mamy ogromny wybór różnych biurek dla Twoich potrzeb i, podobnie jak w przypadku dużych sklepów z meblami biurowymi, mamy różne kolory, kształty, rozmiary, materiały i wszystko inne, o czym możesz pomyśleć! Jeśli więc szukasz mebli biurowych w Bromley lub gdziekolwiek indziej, przejrzyj naszą ofertę przed dokonaniem ostatecznego wyboru.

Czy ostatnio musiałeś szukać nowych biurek? Czy myślisz o wprowadzeniu zmian w swoim biurze w najbliższej przyszłości? Jakie są Twoje przemyślenia na temat niezbędnych elementów wygodnego i funkcjonalnego biurka biurowego? Napisz do nas na naszej stronie "kontakt" i rozpocznijmy dyskusję, aby pomóc każdemu wybrać odpowiedni styl dla jego indywidualnych potrzeb.

Aneta Gładysz

Pracownik biurowy, grafik