21 stycznia 2021 Udostępnij

Zwiększenie bezpieczeństwa kontroli dostępu do przestrzeni roboczej

Miejsca pracy to inteligentne miejsca pracy, w których jednostki lub zespoły o różnych specjalizacjach pracują samodzielnie lub wspólnie we wspólnym miejscu pracy. W 2019 roku na całym świecie istniało 30 000 miejsc pracy, a do 2022 roku ich liczba miała osiągnąć około 50 000. Ale pandemia Covid-19 uderzyła.

Jeśli jesteś właścicielem lub zarządzasz wspólną przestrzenią roboczą, możesz próbować wizualizować, jak zmieni się Twoja firma po zakończeniu blokady. Jakie zmiany są konieczne, aby zapewnić, że Twój biznes będzie nadal rozwijał się i rozwijał? Jak wdrożyć kierunki Covid-19 przy jednoczesnym zachowaniu (lub nawet zwiększeniu) elastyczności, bezpieczeństwa i wygody dla swoich klientów?

Kontrola dostępu w miejscach pracy kowbojów

Z samej definicji biura współpracujące muszą być elastyczne, ponieważ ludzie chcą przychodzić i odchodzić zgodnie z własnym harmonogramem. System kontroli dostępu odgrywa główną rolę w decydowaniu o poziomie bezpieczeństwa i wygody, jakie wspólne miejsce pracy zapewnia swoim użytkownikom.

Większość z nas stosowała kontrolę dostępu opartą na kartach kluczowych przed pandemią. Karty kluczowe są proste w użyciu i łatwe do włamania. Można sklonować prawie każdą kartę klucza w mniej niż minutę przy użyciu taniego powielacza kart klucza, dzięki czemu mogą one stanowić duże zagrożenie bezpieczeństwa na dużych przestrzeniach roboczych. Wyobraź sobie, że najemca robi kopie karty kluczowej i przekazuje je osobom nieupoważnionym. Karty-klucze mogą również zostać zgubione lub skradzione i stanowić niepotrzebne obciążenie dla zespołów ochrony.

Pomimo swoich ograniczeń, karty kluczowe pozostawały prawie jedyną formą kontroli dostępu w nowoczesnych biurach do czasu uzyskania dostępu do smartfonów. W 2017 r. firma badawcza Gartner przewidziała, że do 2020 r. 20% firm korzystających z tradycyjnego dostępu za pomocą karty kluczowej zrzuci ją na smartfony.

Dostęp do smartfonów pozwala użytkownikom na odblokowanie drzwi za pomocą aplikacji mobilnej. Zamki elektroniczne są podłączone do aplikacji poprzez sieć lokalną lub serwery w chmurze. Systemy kontroli dostępu w chmurze są w pełni zarządzane przez dostawcę rozwiązania. Zespół ds. bezpieczeństwa może zarządzać kontrolą dostępu za pomocą pulpitu i interfejsów mobilnych.

Dostęp do smartfonów oferuje większą wygodę i większe bezpieczeństwo niż dostęp za pomocą karty klucza. Na przykład, administrator może zarejestrować użytkowników wysyłając wiadomości lub e-maile i prosić ich o aktywację dostępu na terminalu przy drzwiach. Następnie mogą oni odblokować drzwi i uzyskać dostęp do autoryzowanego obszaru roboczego, machając telefonem na terminalu przy drzwiach. Żadnych skopiowanych, zgubionych lub skradzionych kart kluczy; żadnych niepotrzebnych nakładów pracy związanych z rejestracją i dezaktywacją użytkowników; problem rozwiązany.

Jedyne, co stoi na przeszkodzie dostępowi do smartfonu, to brak możliwości wejścia do przestrzeni roboczej, jeśli telefon ma martwą baterię. Nadal istnieje ryzyko, że telefon nie będzie działał prawidłowo, co jest dość poważną wadą.

System Kontroli Dostępu dla Przyszłości

Kontrola dostępu do rozpoznawania twarzy weszła na rynek na krótko przed tym, jak Covid-19 wstrząsnął światem. Rozpoznawanie twarzy jest napędzane przez postęp w dziedzinie wizji maszynowej, sztucznej inteligencji i technologii IoT. System pozwala użytkownikom na odblokowanie drzwi i wejście na stanowisko pracy po prostu patrząc na urządzenie do rozpoznawania twarzy. Zespół ochrony dokładnie wie, kto wchodzi na miejsce pracy w czasie rzeczywistym i może łatwo zarejestrować lub usunąć użytkowników natychmiast za pomocą prostych pulpitów.

System jest całkowicie zarządzany przez chmurę i może być skalowany w celu kontroli dostępu w wielu miejscach z jednego interfejsu. Wizja komputerowa oparta na technologii AI działa w połączeniu z kontrolą dostępu za pomocą smartfonów, co umożliwia wdrożenie efektywnego dwuczynnikowego uwierzytelniania dla wyznaczonych obszarów, takich jak sala konferencyjna lub sala spotkań. W zależności od używanego systemu można kontrolować wiele poziomów dostępu, ustawiać godziny dostępu, tworzyć grupy użytkowników, zdalnie blokować lub odblokowywać drzwi oraz zarządzać dostępem z dowolnego miejsca za pomocą telefonu komórkowego.

Kontrola dostępu w oparciu o rozpoznawanie twarzy jest systemem całkowicie bezdotykowym, co sprawia, że nadaje się do zastosowania w miejscu pracy typu post-COVID-19. Możesz zarejestrować użytkowników zdalnie, prosząc ich tylko o zrobienie zdjęcia twarzy za pomocą aplikacji mobilnej systemu. Kontrola dostępu z funkcją rozpoznawania twarzy może również działać jako wideodomofon i system monitoringu wideo bez dodatkowych kosztów.

Trwająca obecnie pandemia przyczyniła się jedynie do rozwoju technologii rozpoznawania twarzy ze względu na nowe ograniczenia w miejscu pracy, które prawdopodobnie pojawią się po zamknięciu systemu. Nowa norma dla wszystkich miejsc pracy obejmuje ograniczenie stosowania popularnych powierzchni dotykowych, takich jak pinpady i karty kluczy; oraz wdrożenie procedur izolacji i blokady dla osób, które mają objawy lub mają pozytywny wynik testu na obecność Covid-19. Po wprowadzeniu pewnych modyfikacji, rozpoznawanie twarzy może pomóc w identyfikacji osób z objawami i ich bliskich kontaktów.

Wskazówki dotyczące kontroli dostępu do wspólnych miejsc pracy (Shared Workplaces)

Oto kilka wskazówek dotyczących kontroli dostępu, które pomogą twojej przestrzeni roboczej przetrwać i być gotowym na przyjęcie ludzi z powrotem do pracy po Covid.

  1. Przygotuj kompleksową politykę fizycznej kontroli dostępu, która będzie zgodna z nową normą dla wspólnych powierzchni dotykowych i określi kierunki podejrzanych lub potwierdzonych przypadków koronaawirusa.
  2. Wprowadzenie systemu regularnego monitorowania osób wchodzących na stanowisko pracy za pomocą kamer CCTV lub danych do odczytu twarzy przesyłanych bezpiecznie do deski rozdzielczej administratora.
  3. Przeprowadzanie działań szkoleniowych i próbnych ćwiczeń w celu odświeżenia wiedzy i umiejętności zespołu ochrony w zakresie postępowania w przypadku katastrof związanych z bezpieczeństwem oraz w sytuacjach awaryjnych związanych z COVID.
  4. Wdrożenie wielopoziomowej kontroli dostępu z wejściem bezdotykowym w celu umożliwienia i ograniczenia dostępu do różnych obszarów wspólnego biura
  5. Integracja skanerów podczerwieni z kontrolą dostępu z rozpoznawaniem twarzy w celu monitorowania temperatury ciała osób wchodzących do przestrzeni roboczej.
  6. Wdrożenie dwuczynnikowego uwierzytelniania dla obszarów wrażliwych lub współdzielonych, takich jak serwerownia, sala konferencyjna, lunch room itp.
  7. Zredukuj liczbę kontaktów twarzą w twarz, rejestrując użytkowników zdalnie i korzystając z wideodomofonu, aby umożliwić gościom rozmowę z personelem recepcji.

Aneta Gładysz

Pracownik biurowy, grafik